Üzleti tervezés

Üzleti tervezés és tanácsadás indulóknak és 

üzleti újratervezés már működő vállalkozásoknak

Üzleti tervezés - vállalkozásindítás

Vállalkozásindítás

Az ötlet megvan, vállalkozásba kezdenél, de hogyan...

Akár egyedül, megszerzett szakértelmedre és tapasztalatodra építve indulsz a piacon, akár csapatoddal együtt szeretnétek belépni a nagybetűs üzleti életbe, előtte mindenképpen tervezésre van szükséged.

Nem az a lényeg, hogy legyen egy üzleti terv a fiókodban. Az a lényeg, hogy végigmenj az üzleti tervezés folyamatán, meghozd a vállalkozásod alapjaihoz szükséges döntéseket és kitaláld merre indulsz, no meg hogyan.

Ha korábban nem vállalkoztál még, a tervezési folyamat segít a vállalkozói szemléletmódod kialakításában is. Magyarul, remek eszköz arra is, hogy üzleti üzemmódra állítsd át az agyad, ha például hosszabb alkalmazotti lét után vállalkozóként tervezed hasznosítani a szaktudásod a piacon.

A folyamat kicsit olyan, mintha Szegedről indulnál Szentpétervárra. Kiléphetsz holnap reggel az ajtón és nekiindulhatsz nagyjából észak felé, úgyis biztos ki van táblázva, merre kell menned majd. Mégis érdemes előre végiggondolni: milyen autóval, van-e biztosítás, tudsz-e útközben tankolni, van-e pénzed megszállni útközben valahol, mit tegyél egy balesetnél, van-e váltósofőröd, ki vár a célállomáson, illetve mi történik, ha odaérsz...

Millió és egy dolog érhet váratlanul, tüzet oltani pedig általában nehezebb és drágább, mint előre gondolkodni. Kérdezz meg egy aktív vállalkozót. 🙂

Üzleti újratervezés - működő vállalkozás

Fontos, de nem kötelező vállalkozás indításához az üzleti terv megléte. Nekimehetsz a piacnak üzleti tervezés nélkül is, de ha jót akarsz magadnak, nem hagyod ki ezt a lépést. 

Az üzleti tervezés arra szolgál, hogy végiggondold, kidolgozd a vállalkozás részleteit, a fókuszpontokat, számba vedd a lehetőségeket és veszélyeket – vagyis felmérd a helyzeted és letedd az alapokat. 

Akkor van értelme és értéke az üzleti tervednek, ha valóban rád van alapozva és a tervezés eredménye nem csak papíron, de a fejedben is megmarad. Ha jót akarsz magadnak, te magad dolgozd ki, lehetőleg olyan külső segítővel, aki nem elfogult veled szemben. 

Üzleti tervek - bizony, többféle van

Üzleti terv készülhet belső vagy külső használatra. Amikor vállalkozást indítasz (egyesek később, amikor már futó vállalkozásuk mellett idejük van rá), belső felhasználásra készítjük az üzleti terved. 

Ez azt jelenti, hogy a terv neked készül, a te kezedben lesz remek iránymutató alapja a vállalkozásodnak. Az elkészült tervet később is érdemes csiszolgatni, bővíteni és aktualizálni, így stabil keretet ad majd a bizniszednek.

Szükséged lehet üzleti tervre viszont olyan formában is, amely külső felhasználásra, tehát a vállalkozásodon kívüli olvasó számára készült. Ilyen helyzet lehet például amikor pályázatot nyújtasz be vagy vállalkozói hitelt igényelsz.  

A külső felhasználásra készülő üzleti terv hasonló, de mindenképp úgy kell elkészíteni, hogy a leendő olvasó (pl. a pályázatodat elbíráló személyek vagy egy leendő befektető) számára a lehető legrelevánsabb és legteljesebb információt tartalmazza.

Mikor kell újratervezni?

Az üzleti tervezésben a ki vagyok, mit tudok, mit kínálok, hogy működöm, kivel dolgozom, mennyiért és hogyan mellett kiemelt terület a megfelelő célpiac, célcsoport kiválasztása. 

Ezt azok tudják a legjobban, akik nem foglalkoztak a témával vállalkozásindítás előtt és vaktában lövöldöztek a piacon, elégették a pénzüket PPC hirdetésekre, mégsem lett (elég) megfelelő ügyfelük. 

Akár viszonylag jó eredmények mellett is érezheti az ember, hogy valami nem oké. Döcög a belső működés, kényelmetlenek a megbízások, nem megfelelő ügyfelek jönnek be.

Ugyanígy, előfordul (és most a Covid-járvány miatt bizony globálisan megtörtént), hogy megváltozik a gazdasági helyzet körülötted: hiába csinálsz mindent ugyanúgy, mint eddig, ha a világ, az ügyfél, az elvárások, a piacod nem olyan már. A vállalkozások adott üzleti környezetre épülnek, a környezet változására pedig reagálni kell. 

Ezek azok a pontok, amikor érdemes megállni, átnézni a vállalkozást A-Z-ig és újratervezni, az aktuális helyzetre, lehetőségekre építeni az üzletmenetet. 

Akár ez teljesen új üzleti tervet, üzleti szemléletet, koncepciót is jelenthet, cserébe hatékonyabb, a piachoz, ügyfelekhez, gazdasági helyzethez jobban illeszkedő vállalkozásod lesz.

EREDMÉNY:

Biztos alapokon álló vállalkozás, az aktuális piaci helyzethez igazítva.

Segíthetek? 🙂

Üzleti tervezés

Árak, megoldások

Az árak alanyi áfamentesek.

Vállalkozásindítási csomag

220 000 Ft / vállalkozás
  • Tanácsadás, üzleti tervezés, marketing stratégia, együttműködési háló

Üzleti tervezés vagy újratervezés

120 000 Ft / üzleti terv
  • Tanácsadás és üzleti terv készítése
  • veled együtt
  • (nélküled nem a te üzleted lenne)

Üzleti tervezés
tanácsadás

19 000 Ft / óra
  • Ha egyedül terveznél és
  • csak iránymutatás kell